Economie en citymarketing

Wat gaan we daarvoor doen?

Wat gaan we daarvoor doen?

Om meer toeristen en recreanten aan te trekken gaan we de huidige evenementen van de stad versterken en beter promoten. Promotie van evenementen en de gehele stad wordt uitgevoerd door onze marketingorganisatie Ervaar Maassluis vanuit het informatiepunt in de binnenstad. De inzet van 'Ervaar Maassluis' willen we intensiveren en ook samen optrekken met aanverwante zaken als culturele en recreatieve activiteiten en vestigingsklimaat voor wonen en werken.

Om de stad aantrekkelijker te maken onderzoeken we of de leegstandsverordening uitgebreid kan worden naar de gehele stad. Hierdoor kan leegstand van panden beter worden aangepakt. Daarnaast wordt ingezet op een tweetal projecten waarbij de reclame-uitingen in de binnenstad en de bewegwijzering door de stad mooiere uitstralingen krijgen. Ook onderzoeken we de mogelijkheid om de Markt gedurende de zomermaanden op nader te bepalen dagen verkeersvrij te maken.

Naast deze actieve lokale inzet, hebben wij ook nadrukkelijk een regionale aanpak op het gebied van citymarketing en vrijetijdseconomie. Wij zijn trekker van deze aanpak en werken hierin samen met de Metropoolregio Rotterdam Den-Haag en de daarbij betrokken gemeenten. Doel van deze aanpak is een gezamenlijk visie vrijetijdseconomie en een actieplan tot het verbeteren van het huidige aanbod in het gebied.

Overige acties zijn:

  • Het aantrekkelijker maken van de huidige fiets- en wandelroutes door de stad, het ontwikkelen we nieuwe routes en ervoor zorgen dat deze routes beter vindbaar zijn.
  • Met het verbeteren van de camperplaatsen en de passantenhaven creëren we kwalitatief hoge overnachtingsplaatsen in de stad, waardoor meer toeristen langer verblijven.
ga terug