Wat gaan we daarvoor doen?
Wij willen de inwoner zo klantvriendelijk mogelijk helpen en daarbij efficiency bereiken door:
- het benutten van de kansen van de digitale dienstverlening door de inzet van nieuwe en slimme technieken. Bijvoorbeeld samen met partners "klantreizen" te doorlopen om de klantervaring, processen en de dienstverlening te verbeteren;
- de meldingen openbare ruimte beter te ondersteunen en de communicatie over de afhandeling te verbeteren;
- het versterken van de functie van het Klantcontactcentrum;
- de selfservice mogelijkheden te vergroten door meer producten (zoals vanuit Burgerzaken) digitaal aan te bieden;
- meer mogelijkheden bieden om diensten waar mogelijk en gewenst digitaal aan te vragen, af te handelen en kunnen volgen;
- het inperken van de doorlooptijden van producten en diensten;
- het proces van vergunningverlening vereenvoudigen en onderzoeken waar deregulering en flitsvergunningen mogelijk zijn;
- het versturen van serviceberichten van gemaakte afspraken aan de balie;
- de website te vernieuwen en de vindbaarheid van informatie, producten en diensten te verbeteren;
- de mogelijkheden van een gemeentelijke App te onderzoeken;
- bij meerwaarde samen te werken met Vlaardingen, Schiedam en mogelijk met Midden-Delfland en Westland;
- het vervangen van de audiovisuele installaties in de vergaderzalen.