Bestuur en dienstverlening

Wat gaan we daarvoor doen?

Wat gaan we daarvoor doen?

Wij brengen verbeteringen van de gemeentelijke communicatie in beeld en laten onze manier van communiceren beter aansluiten bij de veranderende wereld door:

  • een andere werkwijze en stijl van communicatie, waaronder het opstellen van een leidraad om inwoners goed te informeren en te betrekken bij de ontwikkelingen in de stad;
  • meer in te zetten op webcare. Naast de bekende kanalen (website, e-mail, Whatsapp, balie en telefonie) willen wij vragen via Facebook, Twitter of livechat beantwoorden;
  • een gefaseerde aanpak te volgen: fase 1. Versterken communicatiefunctie en organisatie, fase 2. Inrichten webbeheer en webcare, fase 3. Borgen informatievoorziening en dienstverlening en fase 4. Versterken communicatievaardigheden.

Communicatie is een belangrijk middel om de doelstellingen van het college te realiseren. De manier van communiceren kan en moet beter. Te denken valt hierbij aan het proactief communiceren via social media. Met dit kanaal kan sneller op vragen van inwoners worden gereageerd. De verbeterslag wordt organisatie-breed ingezet. Een standaard communicatieplan bij projecten in de stad is daar een voorbeeld van. Voor een omslag is training en coaching nodig. Wij trekken voor de versterking van de communicatie extra middelen uit.

ga terug